טיפול זוגי מיני

רגע לפני ששוברים את הכלים – כדאי לקרוא את המדריך שלנו בנושא ייעוץ זוגי מיני לזוגות, לבדוק את רשימת המטפלים הזוגיים ולפנות לטיפול זוגי.

טיפול זוגי מיני איור

אילו זוגות פונים לקבלת ייעוץ זוגי מיני?

לזוגיות יש רבדים רבים שמשפיעים עליה. מיניות היא ללא ספק אחד מאותם רבדים קריטיים. מערכת יחסים זוגית יכולה לשגשג מבחינות מסוימות, אך כאשר קיימת בעיה מינית משמעותית – הזוגיות לא תהיה שלמה, והבעיה המינית עשויה להשפיע גם על רבדים אחרים של הזוגיות ועל טיב הזוגיות כולה – ולעיתים גם להוביל לפרידה.

בני זוג עשויים להתמודד עם קשיים שונים בכל הקשור למיניות. פעמים רבות הם פונים לקבלת טיפול זוגי מיני בשל בעיות כמו פערים בצרכים המיניים, ירידה בחשק המיני, קיום יחסים בתדירות בלתי-מספקת, יחסי מין לא מהנים ולא מספקים – ועוד. זוגות רבים היו רוצים לשפר את חיי המין שלהם, וטיפול מיני לזוגות יכול לעזור להם בכך.

ייעוץ זוגי מיני רלוונטי לזוגות בכל שלבי הזוגיות ובכל הגילים – זוגות טריים, זוגות לפני חתונה, הורים, בעל ואישה ללא ילדים, זוגות קשישים – ועוד. תהליך טיפולי זה יעזור להם להחיות את חיי המין שלהם, לקבל מהם סיפוק מלא, לשפר את התקשורת במהלכם ובאופן כללי ליהנות מהם ולהפיק מהם את המיטב. טיפול זוגי למיניות נערך לרוב בהשתתפות שני בני הזוג, אך חלק מהמפגשים עשויים להיות פרטניים ולכלול כל אחד משני בני הזוג בנפרד.

מתי כדאי לפנות לקבלת טיפול זוגי מיני?

סיבות שונות מובילות זוגות לפנות לקבלת טיפול זוגי מיני. בין הסיבות הללו ניתן לציין את הסיבות הנפוצות הבאות:

• ירידה בחשק המיני בקרב אחד מבני הזוג או בקרב שניהם
• קיום יחסים בתדירות נמוכה או הפסקה מוחלטת בקיום היחסים
• פערים במיניות, בצרכים המיניים וביצר המיני בין בני הזוג
• ביישנות ועכבות מיניים
• יחסי מין לא מספקים
• הפרעות בתפקוד המיני
• בעיות בתקשורת במיטה
• התמודדות עם טראומות מיניות והתעללות מינית והשפעתן על המיניות הזוגית
• התמודדות עם משבר לאחר בגידה
• התגברות על בעיה פיסית המפריעה לקיום היחסים
• בעיות מיניות והפרעות בתפקוד המיני שהינן בעלות מקור רגשי, כמו דיכאון ודימוי גוף שלילי

לצד המיני בזוגיות יש השפעה אדירה על אורח החיים ועל הרווחה של כל אחד מבני הזוג, והוא משפיע גם על טיב הזוגיות כולה. אם אתם מתמודדים עם אחת או יותר מבעיות אלו על פני תקופת זמן ממושכת, כדאי לפנות לקבלת ייעוץ זוגי ומיני.

גישות וסוגי טיפול זוגי מיני

טיפול זוגי מיני עשוי להשתמש בטכניקות מגישות טיפוליות שונות – הן דינמיות והן ממוקדות וקצרות-מועד, כולל שילוב אינטגרטיבי ביניהן. להלן פירוט של גישות אלו:

טיפול פסיכודינמי – טיפול זוגי בגישה דינמית חותר להבין את הסיבות השורשיות לקיומן של הבעיות המיניות. הטיפול יעסוק ברגשות, קונפליקטים, טראומות, זיכרונות וחוויות שעשויות להשפיע על כל אחד מבני הזוג מבחינה אינטימית ומינית. הוא ייתן דגש למערכות היחסים של בני הזוג וההיסטוריה הזוגית והמינית שלהם. לאחר זיהוי הסיבות האפשריות, המשפיעות על יחסי המין הזוגיים, הטיפול יחתור לדון בהן ולעבד אותן, במטרה לפתור אותן וכך לפתור את הבעיה המינית מהשורש.

טיפול התנהגותי – טיפול בגישה זאת מציע תוכנית טיפולית שתעזור לבני הזוג לשפר את האינטימיות בחדר המיטות ומחוצה לו, לתקשר טוב יותר ולחוש קירבה מוגברת ומשיכה מחודשת האחד לשני. מטפל זוגי מיני או מטפלת זוגית מינית יציעו להם מגוון טכניקות, כלים ותרגילים יצירתיים ומרעננים, אותם הם יישמו באופן הדרגתי במגוון מצבים אינטימיים. עצות אלו עשויות להיות קשורות למגע, לאופן שבו הם נוגעים האחד בשני ולמימוש פנטזיות אישיות.

טיפול זוגי מיני תמונה

מה לומדים כדי להיות מטפל זוגי מיני או מטפלת זוגית מינית?

אין חוק שמסדיר באופן ברור מיהם מטפלים מיניים בישראל, לכן יש לגשת לקבלת טיפול זוגי אצל מטפלים מוסמכים בלבד, משמע מטפלים שהשלימו לימודי טיפול מיני במסלול המוכר על ידי האגודה הישראלית לטיפול מיני. אלו הם אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, קלינאי תקשורת, מטפלים רגשיים, מטפלים באומנות ופסיכיאטרים, שהשלימו בנוסף להכשרתם המקצועית הראשונית גם לימודי טיפול מיני, הנמשכים כשנתיים.

בנוסף לכך, חשוב לדעת שאמנם יש קשר הדוק בין הדינאמיקה הזוגית לבין הדינאמיקה המינית, אך מטפלים זוגיים לאו דווקא עוסקים במיניות, ולכן יש לפנות באופן ספציפי למטפל זוגי מיני או למטפלת זוגית מינית. בנוסף, במידה ושני בני הזוג אכן רוצים לקחת חלק בפגישות, והבעיה המינית היא זוגית יותר מאשר אישית, מומלץ לוודא שהמטפל או המטפלת עובדים גם עם זוגות ולא רק עם יחידים.

טיפול זוגי מיני בהחלט עוזר לזוגות רבים לשפר את המיניות שלהם

כאמור, ייעוץ זוגי יכול לעזור לבני הזוג להתגבר על קשיים הנוגעים לחיי המין שלהם. קשיים אלו לרוב מעוררים קשיים נוספים ופוגעים במערכת היחסים. חוסר כימיה בחדר המיטות לרוב יחמיר עם הזמן ועשוי להוביל גם לפרידה או לגירושין. יחסי מין מעניקים לבני הזוג עונג ומחזקים את האינטימיות בזוגיות, את החיבור ואת הקרבה ביניהם, לכן לעניין המיני יש משמעות גדולה – ולא מומלץ להזניח אותו.

טיפול זוגי מיני יכול להשתמש בטכניקות טיפוליות הלקוחות מגישות פסיכותרפיות שונות. בדרך כלל הוא ייערך בהשתתפות שני בני הזוג, אך יכול להיות שחלק מהפגישות ייערכו בהשתתפות אחד מהם בלבד. הטיפול יעזור להם להתגבר על קשיים מיניים, יעלה את תדירות קיום היחסים, ישפר את התקשורת המינית ואת ההתאמה המינית, ויעזור להם ליהנות מחיי המין שלהם ולהפיק מהם סיפוק רב. באופן זה הוא יעזור לשפר את הזוגיות שלהם ככלל.