טיפול זוגי - מחירים

רגע לפני ששוברים את הכלים – כדאי לקרוא את המדריך שלנו בנושא כמה עולה ייעוץ זוגי, לבדוק את רשימת המטפלים הזוגיים ולפנות לטיפול זוגי.

טיפול זוגי מחירים איור

ייעוץ זוגי – השוואת מחירים

אין ספק שטיפול רגשי-פסיכולוגי תמיד כרוך בעלות כספית בלתי-מבוטלת, והדבר נכון גם לטיפול זוגי. פרמטר המחיר הוא פרמטר שיש להתחשב בו, ובמיוחד כשהמצב הכלכלי של הזוג איננו בשיאו באותה העת. מאידך, אנחנו במדריך הישראלי לטיפול זוגי מאמינים שהעלות הכרוכה בזוגיות לא מאושרת והעלות הכרוכה בפרידה ובגירושין הן גדולות פי כמה מהעלות הכספית של ייעוץ זוגי.

משמעות הדבר היא שאנו מאמינים בלב שלם שכדאי לעשות את המיטב בשביל להצליח לממן את מחיר הטיפול, ולא לוותר עליו מסיבה כלכלית. טיפול זוגי יעיל ומדויק שווה את הכסף והרבה יותר מכך. מדובר ברווחה האישית, בתפקוד ובבריאות שלכם ושל בני הזוג שלכם, ואם יש לכם ילדים, אז גם הרווחה וההתפתחות התקינה שלהם נמצאות על הפרק. לכן חשוב לא רק שלא לוותר על הטיפול הזוגי, אלא גם לוודא שאתם מקבלים טיפול מעולה מצד מטפלים מוסמכים ומנוסים.

כמה עולה טיפול זוגי?

עלות טיפול זוגי משתנה ונקבעת על פי מספר פרמטרים שונים, לרבות הפרמטרים הבאים:

מידת הניסיון של המטפל – ככל שהמטפל בעל ניסיון רב יותר, כך הוא כנראה יגבה יותר עבור כל שעת טיפול, למרות שכמובן שזה לא כך בכל המקרים.

משך התהליך – ככל שהתהליך ארוך יותר, וכולל יותר פגישות, כך הוא יעלה יותר בכללותו.

הגישה הטיפולית – טיפול זוגי ממוקד כולל בדרך כלל עד כ-20 פגישות, בעוד שטיפול זוגי בגישה דינמית הוא בדרך כלל ממושך יותר ומצריך יותר פגישות.

סוג הבעיה – ישנן בעיות עמוקות, שהטיפול בהן לוקח זמן רב, כמו במקרה של טיפול זוגי לאחר בגידה. לחילופין ישנן בעיות שניתן לפתור תוך מספר פגישות בודדות.

משך כל פגישה – ככל שהפגישה ארוכה יותר, כך עולה המחיר – ולהפך. פגישת טיפול זוגי אורכת לרוב כ-50-60 דקות, אך יכולה להימשך גם יותר ופחות.

מסגרת הטיפול – טיפול זוגי אונליין, משמע טיפול מרחוק, עשוי להיות כרוך בעלות כספית נמוכה יותר מאשר טיפול זוגי פסיכולוגי בקליניקה. לעומת זאת, טיפול זוגי בבית עשוי להיות יקר יותר, מכיוון שהוא מצריך את הגעתו הפיסית של המטפל.

אילו מקומות מציעים טיפול זוגי מסובסד או ייעוץ זוגי חינם בישראל?

ישנן מספר דרכים לקבל טיפול זוגי מוזל. לשם כך ניתן לפנות לתחנות ציבוריות לטיפול זוגי ומשפחתי שמפעיל משרד הרווחה. תחנות אלו ממוקמות בכל אזורי הארץ, ואם האפשרות הזו מעניינת אתכם, בדקו איפה ממוקמת התחנה הקרובה אליכם. במידה ואתם בוחרים באופציה זאת, חשוב לוודא שהמטפלים הם מטפלים מוסמכים ומנוסים, בעלי הסמכה המוכרת על ידי האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי.

אופציה נוספת היא לפנות לקופת החולים שלכם, ולבדוק אם מגיע לכם לקבל טיפול זוגי מסובסד דרכה. יכול להיות שהטיפול יבוצע במסגרת הקופה עצמה, או שלחילופין תוכלו לקבל ייעוץ זוגי אצל מטפלים שיש להם הסדר עם הקופה. אפשרות נוספת היא לגשת לקבל טיפול זוגי פסיכולוגי פרטי, ולבדוק אם תוכלו לקבל החזר כספי מהקופה עבור מחיר הטיפול. בכל מקרה יש לבדוק את הסוגיה עם הקופה מבעוד מועד, כך שתדעו בדיוק מה מגיע לכם ותמנעו אכזבה ואי-הבנות.

אפשרות נוספת היא לפנות למרכזי הזכויות של "נעמת" בשביל לקבל טיפול זוגי מוזל או ייעוץ זוגי חינם. אפשר לפנות גם ל-"עמך", המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה והדור השני, שמספק גם טיפול זוגי ומשפחתי. במקרים אלו לאו דווקא תקבלו טיפול ממטפלים מוסמכים, לכן יש לקחת זאת בחשבון מבעוד מועד.

טיפול זוגי מחירים תמונה

טיפול זוגי זול יכול להיות יקר – עלות מול איכות של ייעוץ זוגי

בשל ההשפעה הגדולה של הטיפול הזוגי על הזוגיות ועל המשפחה, העצה הטובה ביותר היא לבחור בטיפול הטוב ביותר. מלבד פרמטר העלות, שהוא ללא ספק משמעותי, לא פחות חשוב לבדוק את ההסמכה ואת הניסיון של המטפלת, ולוודא שהמטפלת שאתם בוחרים מתאימה לכם מבחינת הגישה הטיפולית שלה ומבחינת ההתמחות שלה. לא פחות חשוב מכך, כדאי לוודא שהיא מתאימה מבחינת הכימיה השוררת ביניכם.

אם תלכו למטפלת שלא תצליח חלילה לעזור לכם, אך היא עלתה לכם פחות פר פגישה, לא תשיגו את המטרה שלכם. כך טיפול זוגי זול הופך להיות יקר. אם אתם ניגשים לקבל טיפול זוגי מסובסד באחת מהאפשרויות שציינו לעיל, יכול להיות שלא תקבלו מטפלת מוסמכת – אלא מטפלת שנמצאת עדיין בהסמכה. יכול להיות שהיא לא עובדת בגישה הטיפולית שמתאימה לכם. יכול להיות שהכימיה ביניכם לא תהיה טובה – הרי אתם לא בוחרים בה בעצמכם. בשקלול היתרונות והחסרונות, חשוב שתהיו מסוגלים לבחור את המטפל או המטפלת בעצמכם ותוודאו שהוא או היא מתאימים לכם – אפילו אם הם יעלו לכם מעט יותר.

טיפול זוגי – מחירים מומלצים בישראל

כאמור, העלות של טיפול זוגי משתנה בהתאם לפרמטרים שונים, כמו ניסיון מקצועי, הגישה הטיפולית שעל פיה מטפלים, מסגרת הטיפול, משך התהליך – ועוד. סוגיית המחיר היא סוגיה חשובה, ויש לתת לה משקל, אך חשוב יותר לתת משקל לסוגיות אחרות, ובפרט לסוגיית ההתאמה ביניכם ובין המטפל או המטפלת שתבחרו. המטרה העיקרית היא שהטיפול יצליח ושתצאו לדרך זוגית חדשה ובריאה.

ישנן דרכים שונות לקבל טיפול זוגי במחירים מסובסדים, ויש לבדוק זאת מול קופת החולים שלכם, מול תחנות ציבורית לטיפול זוגי ומשפחתי שמפעיל משרד הרווחה ומול ארגונים כמו "עמך" ו-"נעמת". אם אתם עושים זאת, כדאי לוודא שמדובר במטפלים מנוסים בייעוץ זוגי, וכאלו שהשלימו לימודי טיפול זוגי ומשפחתי במסלול המוכר על ידי האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. ההמלצה שלנו היא תמיד לבחור את המטפלת בעצמכם, בשביל להבטיח שהיא מתאימה לכם ושאתם מרגישים איתה בנוח, כך שהטיפול הזוגי יוכל לשאת פרי ולהצליח.